A kosarad üres
Blog ajánló

Bled 2017
Bledben evezni kötelező. Évente egyszer mindenképp hozzá tesz az emberi jóérzés megőrzéséhez. Ez a víz különleges. A hely szépsége felől nincs kétség, mindig is ez lesz a legkülönlegesebb evezős pálya, ahol egy közép-európai evezősnek meg kell fordulnia. A hegyek, a t

Újra evez
Eljött az ideje, hogy újra indítsam a blogot. Nem hiánypótló, nem világot sarkából kifordító, nem új lendületet vevő, egyszerűen csak jól eső evezős írásokat akarok ismét írni. 15 hónap kimaradt. Az elmúlt hetek, hónapok alatt elkezdett egyre jobban viszketni a tenyerem é

4 izületkímélő gyakorlat nagy hatásfokkal

2017. január 14. szombat
Sajnos a társadalom nagy részében elterjedtek az izületi problémák, a világ lakosságának 1 százaléka szenved reumatoid artritiszben, és tízből egy ember pedig derékfájdalmakkal küszködik. Ha te is azok közé tartozol, akik izületi fájdalmaktól szenved, izületkímélő gyakorlatokra van szükséged.



​Szerencsére ezek a feladatok, mint az evezés vagy a TRX guggolás nagy hatásfokkal dolgoznak, így fejlesztik az erőt, csökkentik a fájdalmat és új képességeket fejlesztenek. Adunk pár ötletet, amit kipróbálhatsz a következő edzéseden.

ALKAR PLANK

A plank, magyarul statikus hídtartás, vagy deszka-póz, de maradjunk a plank-nél, kiváló gyakorlat a core és váll izmok fejlesztésére, és számos különböző változatával más izmokat, mint például a farizmok vagy a ferde hasizom, is meg tudsz dolgozni,. Azért légy óvatos, mert a plank megterhelő lehet csukló problémákkal küzdő egyének részére, hiszen nagy fájdalommal járhat a saját test súlyának megtartása.

A csuklóidra nehezedő súlyt csökkenteni tudod, ha a fekvőtámasz póz helyett az alkarodon maradsz. Még ebből a kiinduló helyzetből is tudod variálni a feladatot, például kivitelezhetőek a plank jack (terpesz zár szökdelés plank helyzetben) vagy hip dips (csípőcsavarások).

Ha elbírja, használj jóga téglát vagy súlyzókat a csuklódra nehezedő nyomás csökkentésére.

EVEZÉS

Kiválóan javíthatod keringésed az evezés segítségével, egyben teljes tested erősítését is elősegíti és csökkenti a boka és térd fájdalmakat.

A gyakorlat ugyanolyan izületi mozgást kíván, mint a guggolás vagy a felhúzás, amelyekben a hajlításnak vannak kitéve a bokák, térdek és a csípő izületei. A lábak munkáján felül a core izmok is bekapcsolódnak és a mozdulat végső részében a körkörös mozgás  a hát izmai is bevonja.

A legtöbb edzőterem, még a kisebbek is rendelkeznek legalább egy evezőpaddal, szóval elég könnyű hozzájuk férni. Ebben a videóban útmutatást kapsz a megfelelő evezőtechnika kialakítására.

KITÖRÉS ÉS GUGGOLÁS TRX-SZEL

A TRX minden sportoló részére szuper eszköz, de főleg azoknak optimális, akik izületkímélő gyakorlatokra vágynak. Leveszi a terhelést a térdekről, új feladatot ad a karoknak, mellkasnak és a hátizmoknak, így egyszerre csökkenti a fájdalmat és erősíti a felsőtest izmait. Próbáld ki ezt a pár gyakorlatot:

  • Előre, hátra és egyéb irányú kitörés
  • Gugollás, egy lábas guggolás
  • Haránt guggolás
  • Korcsolyázás    

A legtöbb terem funkcionális edzőrészlegében található TRX. Ha mégsincs, érdemes egyet beszerezned, megfelelő rögzítéssel bárhol tudod használni.

FALMÁSZÁS

A falmászás nemcsak társaságibb edzésforma, de teljesen új kihívást jelent az egész testednek - talán ezért is szavazták meg 2016-ban a második legnépszerűbb beltéri hobbinak. És az egészben a legjobb, hogy optimális azok számra, akiknek izületkímélő feladatokra van szükségük.

A falmászás az ujjaid begyétől a lábujjaid hegyéig az egész testedben fejleszti az izmokat, mégis, kíméli az izületeid, mivel minimális ugráló vagy rázkodó mozgás van benne. A cél, hogy egyik pontból a másikba siklás útján juss el, szép fokozatosan feljutva a falon, miközben teljesen kontrollálod a tested és a mozdulataid.

Keress falmászó termeket és kérj bemutató órát, meg fogják tanítani hogyan használj megfelelő technikát, ami alapvetően fontos a biztonságos edzésmunkához.






Kapcsolódó termékek


A kosarad üres
Blog ajánló

Bled 2017
Bledben evezni kötelező. Évente egyszer mindenképp hozzá tesz az emberi jóérzés megőrzéséhez. Ez a víz különleges. A hely szépsége felől nincs kétség, mindig is ez lesz a legkülönlegesebb evezős pálya, ahol egy közép-európai evezősnek meg kell fordulnia. A hegyek, a t

Újra evez
Eljött az ideje, hogy újra indítsam a blogot. Nem hiánypótló, nem világot sarkából kifordító, nem új lendületet vevő, egyszerűen csak jól eső evezős írásokat akarok ismét írni. 15 hónap kimaradt. Az elmúlt hetek, hónapok alatt elkezdett egyre jobban viszketni a tenyerem é